Succesvolle Debuuteditie van Brussels Auto Festival met 122.000 Bezoekers
Brussels Expo verwelkomde van woensdag 17 tot zondag 21 januari de eerste editie van het Brussels Auto Festival, dat door de initiatiefnemers als een "alternatief autosalon" werd gepresenteerd. De organisatie kijkt met tevredenheid terug op het evenement en kondigt nu al een tweede editie aan, gepland van 15 tot en met 19 januari volgend jaar.
Oorspronkelijk was het plan van 402 Automotive, de Nederlandse organisatoren, om een traditioneel autosalon te organiseren, waarbij de verschillende automerken aanwezig zouden zijn. Echter, met uitzondering van MG en Fisker, kozen alle actieve automerken op de markt ervoor om niet deel te nemen. Dit dwong het Brussels Auto Festival om terug te vallen op een bewezen succesformule die eerder met succes werd toegepast in Nederland. Het resultaat was een show vol met tuning, sport- en superauto's, waarbij ook YouTubers en influencers betrokken waren. Een gevarieerd aanbod van voertuigen vulde de zes paleizen die werden gehuurd, met meer dan 400 voertuigen (auto's, motoren, vrachtwagens) verspreid over 60.000 vierkante meter.
Voor bezoekers die op zoek waren naar informatie over nieuwe auto's en prijzen, bleek het Brussels Auto Festival niet de ideale bestemming te zijn. Echter, liefhebbers van speciale auto's en tuning konden volop genieten van het diverse aanbod. Gedurende de vijf showdagen bezochten in totaal 122.000 mensen het evenement, wat aantoont dat het festival in de smaak viel bij een breed publiek. De organisatoren kijken nu al uit naar de volgende editie, waarbij ze hopen op een nog groter succes.